Deklaracja dostępności
Wstęp
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://zspdobrcz.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dobrczu https://zspdobrcz.pl/
Daty publikacji i aktualizacji
1.Data publikacji strony: 28.08.2024
2. Strona aktualizowana jest na bieżąco.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości, bo zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- zamieszczone informacje w postaci załączników w postaci są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,
- zdjęcia nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
Informacje zwrotne, dodatkowe i dane kontaktowe
1. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów przeglądarki
2. Pod adresem https://zspdobrcz.pl/contact/ dostępne są dane teleadresowe siedziby Szkoły:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrczu
ul. Długa 33
86-022 Dobrcz
tel. do sekretariatu: 52 3818926
adres e-mail: zspdobrcz@dobrcz.pl
3. Pod adresem https://zspdobrcz.pl/contact/ dostępny jest adres e-mailowy, który umożliwia przesłanie zgłoszenia w zakresie braku dostępności cyfrowej.
4. Pod adresem https://zspdobrcz.pl/contact/ dostępne są numery telefonów, które umożliwiają bezpośredni kontakt telefoniczny i zgłoszenie braku dostępności cyfrowej.
5. Pod adresy wymienione w punkcie 3 i 4 można składać wnioski o udostępnianie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich schematu. Można też żądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeśli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeśli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę, w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
2. Po wyczerpaniu wskazanej procedury można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna- budynek w Dobrczu
Długa 33
86-022 Dobrcz
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście od strony ulicy. Ponadto do budynku szkoły prowadzą trzy dodatkowe wejścia: od strony boiska – z tyłu szkoły, od strony parkingu – z boku szkoły oraz od strony placu zabaw – wejście z boku szkoły. Wszystkie wejścia wykorzystywane są jako ewakuacyjne. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu są pracownicy obsługi. W sekretariacie znajduje się podgląd monitoringu obejmujący wejścia do szkoły oraz korytarze przy salach lekcyjnych. Budynek nie posiada wind oraz podjazdów la osób niepełnosprawnych. Drogi ewakuacyjne wewnątrz szkoły są oznakowane. Na terenie przyszkolnym znajdują się liczne miejsca parkingowe.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego.
Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.