6.15-7.30
SCHODZENIE SIĘ DZIECI/ ZABAWA SWOBODNA
Dzieci dokonują wyborów dotyczących różnych zabaw oraz form nauki: zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne, konstrukcyjne,manipulacyjne, plastyczne,ruchowe- samodzielne lub przy niewielkiej pomocy/udziale nauczyciela. Indywidualna praca z dzieckiem dostosowana do jego umiejętności/ możliwości.
7.30-8.15
AKTYWNY PORANEK. Dzieci biorą udział w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych; zabawach powitalnych i integrujących dzieci proponowanych przez nauczyciela.
8.15-9.00
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. ŚNIADANIE.
Podejmowanie przez dzieci aktywności sanitarno-higienicznych oraz porządkowych.
Czynności organizacyjne, wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego przedszkolnego.
9.00-9.30
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE-realizacja podstawy programowej. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Dzieci biorą udział w różnych zabawach/ zadaniach edukacyjnych indywidualnych i grupowych; dyskutują ze sobą, odkrywają, przeżywają, eksperymentują poprzez udział w różnych zabawach, zabawach badawczych, obserwacjach przyrodniczych, wycieczkach, a także są aktywne ruchowo.
9.30-10.15
ZABAWY W SALI/ NA PLACU PRZEDSZKOLNYM. Dzieci biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych, ruchowych. Dzieci podejmują zabawy w małych zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy przy stolikach, w wybranych kącikach zainteresowań). Dzieci bawią się na placu zabaw/ organizowane są spacery.
10.15-11.00
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO- HIGIENICZNE. II ŚNIADANIE.
Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo-sanitarno-higienicznych.Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się.
11.00-11.30
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM/
11.30-12.15
RELAKSACJA.
Ćwiczenia relaksacyjne; bajkoterapia, muzykoterapia, słuchanie literatury dziecięcej.
12.15-13.00
ZABIEGI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. OBIAD
Przygotowanie do obiadu, zabiegi sanitarno- higieniczne; czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
13.00-14.15
WESOŁE POPOŁUDNIE. Dzieci podejmują różne aktywności przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy stolikowe, plastyczne, konstrukcyjne, rozwijanie u dzieci zainteresowań/ zdolności). Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy na placu zabaw.
14.15-14.30
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo- sanitarno-higienicznych.
14.30-15.00
PODWIECZOREK.
Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się.
15.00-17.00
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI.
Udział dzieci w różnych zabawach, grach stolikowych, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, wspólne czytanie bajek, zabawy ruchowe oraz muzyczno- ruchowe, oglądanie książeczek, zabawy ruchowe w sali8. Zabawy indywidualne lub w małych grupach w celu rozwijania zainteresowań, pasji. Porządkowanie sali przedszkolnej.