•  

        6.15-7.30

        SCHODZENIE SIĘ DZIECI/ ZABAWA SWOBODNA

        Dzieci dokonują wyborów dotyczących różnych zabaw oraz form nauki: zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; zabawy tematyczne, konstrukcyjne,manipulacyjne, plastyczne,ruchowe- samodzielne lub przy niewielkiej pomocy/udziale nauczyciela. Indywidualna praca z dzieckiem dostosowana do jego umiejętności/ możliwości.

        7.30-8.15

        AKTYWNY PORANEK. Dzieci biorą udział w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych; zabawach powitalnych i integrujących dzieci proponowanych przez nauczyciela.

        8.15-9.00

        CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. ŚNIADANIE.

        Podejmowanie przez dzieci aktywności sanitarno-higienicznych oraz porządkowych.

        Czynności organizacyjne, wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego przedszkolnego.

        9.00-9.30

        ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE-realizacja podstawy programowej. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Dzieci biorą udział w różnych zabawach/ zadaniach edukacyjnych indywidualnych i grupowych; dyskutują ze sobą, odkrywają, przeżywają, eksperymentują poprzez udział w różnych zabawach, zabawach badawczych, obserwacjach przyrodniczych, wycieczkach, a także są aktywne ruchowo.

        9.30-10.15

        ZABAWY W SALI/ NA PLACU PRZEDSZKOLNYM. Dzieci biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych, ruchowych. Dzieci podejmują zabawy w małych zespołach przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy przy stolikach, w wybranych kącikach zainteresowań). Dzieci bawią się na placu zabaw/ organizowane są spacery.

        10.15-11.00

        CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO- HIGIENICZNE. II ŚNIADANIE.

        Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo-sanitarno-higienicznych.Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się.

        11.00-11.30

        ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM/

        11.30-12.15

        RELAKSACJA.

        Ćwiczenia relaksacyjne; bajkoterapia, muzykoterapia, słuchanie literatury dziecięcej.

        12.15-13.00

        ZABIEGI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. OBIAD

        Przygotowanie do obiadu, zabiegi sanitarno- higieniczne; czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

        Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.

        13.00-14.15

        WESOŁE POPOŁUDNIE. Dzieci podejmują różne aktywności przy niewielkim udziale nauczyciela (zabawy stolikowe, plastyczne, konstrukcyjne, rozwijanie u dzieci zainteresowań/ zdolności). Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy na placu zabaw.

        14.15-14.30

        CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO-HIGIENICZNE. Podejmowanie przez dzieci aktywności porządkowo- sanitarno-higienicznych.

        14.30-15.00

        PODWIECZOREK.

        Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego spożywania posiłków. Dziecko pozna wartości zdrowego odżywiania się.

        15.00-17.00

        ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI.

        Udział dzieci w różnych zabawach, grach stolikowych, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, wspólne czytanie bajek, zabawy ruchowe oraz muzyczno- ruchowe, oglądanie książeczek, zabawy ruchowe w sali8. Zabawy indywidualne lub w małych grupach w celu rozwijania zainteresowań, pasji. Porządkowanie sali przedszkolnej.